jobbelijobb

Ja igår jobbade jag i serveringen på Vertshuset, gick förövrigt skit bra. Men för att komma till sak, när det började dras ihop för hemgång igår, runt 23 tiden, kommer en av vakterna upp från Rammkjelleren, "Emelie, du må komma ner o jobbe, Isak står själv o de kommer till och bli mycket folk"  jag börja yra nått om upplärning nästa vecka, sen sa ja skit samma och sprang o bytte om, och ner i Rammkjelleren,

Det gick skit bra för att va första gången, och nu måste jag ju tacka jobbet på OKQ8 för det, för om de va nått man fick göra där, så var de att jobba i stress , med kassa, räkna växeln baklänges i huvet ( det kunde får igen alltså) och ta hand om fyllon, och allt ska ju gå fort, så det gick hur bra som helst. Men alltså shit, de va så sjuuuukt mycket folk. Isak fick ta hand om de drinkar ja inte kunde göra, mitt kunskapslager är väll inte så stort, kan göra Irish coffee, Jack o cola, typ:P men jag kan ju sen fylla upp whiskey och baileys o sånt,

men Isak trodde det skulle gå fort för mig att lära mig blanda drinkarna, han var helt förvånad att de gick så bra, men då kan man ju tacka Röros hotell som var lite smart, (de har samma kassasystem över allt) så de har samma kassasystem på Hotellet+Zimla, Kaffestuggu, Vertshuset+Rammkjelleren och såklart på fjällnäs :)  så kan man kassan kan man jobba på alla ställen, vilket är skiiiit bra.

Men jag säger då de, fuck you till de 2 personer som behandlade mig som en efterbliven bara för att ja va svensk  
(eller tanter va de) belive me, de finns nackdelar att va svensk i norge, som när vi stängde baren, så var de ju fortfarande folk kvar i lokalen, så ja börja rydde undan lite tomglas, en kille frågar mig om baren va stängd, o ja svarade att den va det, "Men du är ju svensk" säger han, ja jag är svensk tyckte jag. var av att hans kompis säger, "va heter kvinnfolk på svenska?" "Typ tjej " sa ja, så säger han "Jag gillar svenska tjejor" ja skratta och gick där ifrån, för ni ska veta, det finns inget så fult som när en Norsk försöker prata svenska, de låter heeeeeelt puckat. men men :P

ja slutade iaf 3 i natt, var hemma ca 03.30 blev en 16 timmars arbetsdag igår.. och idag blir det en på 11 timmar, och imorn kan de komma och ske att de blir en arbetsdag på 8 timmar.. det är alltså 35 timmar på 3 dar.. haha ja ja jag har inget liv :) men de är ju bra betalt då :)

jaa... nu ska ja ta igen mej en stund, sov bara 4,5 timme i natt.. vaknade av mig själv 08.15, sen börjar ja 11.00 - 22 ;) haha.. hej jag heter emelie och jag har inget liv. ;)

jaja ha en bra dag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback