första arbetsdagen.

Ja, nu ha jag nyss kommit hem, har vart o jobba eller på såkallad "upplärning" Det har gått riktigt bra faktiskt, jag har bäddat sängar o städat rum, och det funkade helt klart, känns väldigt skönt att börja jobba igen, dock vet jag inte hur mycket det kommer bli, lät som att dom hade lite för mycket personal, men jobba kommer jag att få iaf.

Sedan kommer jag åka hem lite tidigare nästa vecka, just eftersom dom inte visste hur mycket folk dom behövde just då, så sa sara att jag kunde ta en lång helg, så att jag åker nog redan hem på torsdag morgon med lite flyt :) 
I allafall, hade jag ett par fruktansvärt osköna skor idag, så nu skriker mina fötter verkligen, det gör gräsligt ont, så jag tar nog ett par skönare imorn. Men i det stora hela har allt gått bra, jag har vart på väg att gå vilse några gånger, plus att norska språket har vart lite besvärligt:P dock tror jag det är för att dom pratar fort och dialekt, ibland kunde jag inte ens urskilja ord. :P

Peter skjussade ner mig på (något slags komunhus ? ) tror ja, i allafall där man ska fixa norskt personnummer och sånt där nödvändigt, när vi kom dit stod det en liten fin skylt att dom hade stängt på tisdagar, självklart bara för att det var tisdag idag, så vi får åka ner imorn igen:P fick ju se lite av gata igen, en del bitar jag inte sätt, men han sa att i själva centrum, är det två gator båda är enkelriktade en uppåt o den andra neråt såklart, han sa oxå att turisterna brukar köra emot enkelriktningen, lät som nått jag skulle ha gjort typ:P

så nu får jag se va jag ska ägna kvällen till, typ göra något åt mina ömande fötter, borde göra middag oxå, är dock inte speciellt hungrig, men som sagt borde jag åt lite gröt imorse och två smörgåsar till lunch.

Det blir nog ingen mer uppdatering ikväll.


ha de


Kommentarer
Postat av: Jenny

Det är skitbra att du skriver om allt du gör så att man fortfarande kan hålla lite koll på dig;P

Postat av: M

Yeah! Blogga på lil sis ! :)



Du lär dig norskan snart, då kan du snacka ihjäl dom ;)

2009-06-02 @ 17:18:35
URL: http://cruxansata.bloggagratis.se
Postat av: Emelie

hahah ja jag lovade ju att hålla er uppdaterade :D

2009-06-02 @ 18:29:52
URL: http://emeliegerzina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback