Hjärtattack!

Nu gav den här jävla Pia mig en smärre hjärtattack, jag och Alma var uppe och dansade o lyssnade på musik, som vi gör varje morgon, så helt plötsligt ringer de på dörren, så ja tar ungen o springer ner för trappen.

jag öppnar...

- hej, eran dachs springer där...
- Nämen hur i hela?....?! Hur kom hon ut?!
- ja vet inte.. men hon springer där iaf.

sen sprang ja in, ringde Sara i renpanik, o försökte få fram att Pia rymt, vi kom fram till att dörren inte gått igen riktigt när hon gick till jobbet imorse, och att de måste vart så hon kom ut, sen  kastade på alma och mej själv kläder, svor diverse långa ramsor om att fattar hundfan inte att hon är nyopererad och inte ska ryma, o att hon blev påkörd av en bil för att hon rymde, skit hund.

ja men iaf väl ute, så sprang vi o ropa på henne , eller ja ropade o alma gick o babla om saker o pias namn dök upp ibland, hon sprang i cirklar runt oss, o kom upp bakom oss så skällde hon så ja höll på hoppa ur kläderna , sen drog hon igen, gjorde så där ca 10 gånger, sen ville alma bli buren, hon väger ju endast 12 kilo, så när hon blev trött gav ja mer eller mindre upp och gick hem ,

Pia springer alltså framför oss, och väntar in oss, sen när vi kommer så pass nära så att vi kan ta henne så drar hon igen.. jag gick iaf hem o la alma i vagnen, hon somnade innan ja ens bäddat ner henne, stackars liten... Pia skäller, så ja öppnar dörren, då tittar hon på mej, o sen springer hon bakom huset, så ja stänger dörren igen, 1 minut senare skäller hon igen, så ja öppnar, och då springer hon in... jag blev så lättad...

Jag försökte förklara för Pia att mina nerver inte klarar sånna där saker, då tittar hon på mig o viftar på svansen... :P

Ja men nu är Pia överansträngd o halt, o ligger bredvid mej i Sara och mickes soffa, hon har dessutom krypit under en filt, så nu ska vi sitta här i en timme till o vänta på att väcka alma :)


fy fan vilken jäkla morgon, o snöar gör det också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback